Død og lemlæstelse

Når konflikterne ruller for fuld skrald, kan det i sidste ende være en naturlig konsekvens at der begynder at dø roller hist og her. Det synes vi som arrangører i princippet ikke der er noget galt i, så længe at det er den naturlige udgang på en udspillet konflikt, der har nået sit dramatiske højdepunkt. Hvis du er i tvivl om den har det, så har den det nok ikke.

Husk: du kan altid kigge forbi arrangørerne og brainstorme over en given konflikt…

Det vigtige er dog at rollen, der bliver slået ihjel ikke er i tvivl om hvorvidt han eller hun er død. Vi har bevist valgt ikke at have et bestemt ord for dette, da vi mener at folk er voksne mennesker (eller i det mindste i stand til at opføre sig som så), og at scenerne bliver bedre uden hemmelige kodeord.

Vi har i vanlig stil valgt at inkludere et såkaldt Coup de Grace, som en del af væbnet kamp. Det skal forstås således at hvis man er i væbnet kamp og fælder en modstander (eller en anden gør det for dig) kan man under kampen slå ham ihjel, ved at give ham nådestødet, når han er nede at ligge.

Dette er et tiltag vi har taget meget bevidst, for at det ikke skal blive ”gratis” at gå i kamp mod en underlegen fjende. Vi håber at det får folk til at tænke sig om en ekstra gang før de går med i en kamp, de ikke er 100% involveret i, hvilket vi synes passer rigtig godt ind i settingen.

Generelle fysiske afstraffelser, der ender ud i lemlæstelser skal gennemtænkes. Er det sjovt for den anden part og kan det lade sig gøre rent praktisk (hvordan skal han skjule sit nu afhuggede ben eller arm). Det er f.eks. noget lettere at spille på at man nu mangler et øje end en arm.

Som alt andet: Vær ansvarlig og tænk dine handlinger igennem.